بانوی تازه مسلمان ایتالیایی:هرگز از اسلام آوردنم پشیمان نشدم .

" سرویس خبرهای معارفی لاهوتیان ": در پی برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران برای دومین سال بخش رهیافتگان در این نمایشگاه برگزار شد، این بخش به معرفی تازه مسلمانان می پردازد. در پنجمین روز ماه مبارک رمضان خانم «آناجوواناملو دورتی» از ایتالیا در این بخش حضور یافت که خبرنگار خبرگزاری شبکه ایران با ایشان مصاحبه ای ( مورخ 92/4/23 ) داشت که آن را با هم مرور می کنیم .

 

 در ابتدای گفتگو در صورت امکان بیوگرافی از خود بیان کنید.
به دلیل برخی دلایل امنیتی از گفتن برخی مطالب معذورم. 15سال پیش با همسرم که ایرانی الاصل بود آشنا شدم و ایشان دلیل اصلی اسلام آوردن بنده بودند.
 

دین اسلام چه چیزی داشت و چه جذابیتی داشت که نسبت به آن علاقه مند شدید؟
همانطور که گفتم شوهرم اولین مشوق من برای رسیدن به حقیقت اسلام بود و او آغاز من شد و این را بگویم که آشنا شدن و عاشق اسلام شدن کار آسانی است و برعکس آن سخت است و اینکه کسی اسلام را بشناسد و از آن دل بکند کار سختی است.
 

علت درونی که شما را به پذیرفتن اسلام مشتاق کرد چه بود؟ چه چیز به دست آورده اید که حاضر شدید داشته های سابق خود را کنار بگذارید؟
قبل از شناختن همسرم و اسلام دنبال یک گمشده ای بودم و آن چیزی که در دین ما به ما ارائه می شد مرا اقناع و راضی نمی کرد و پاسخ من نبود. در زندگی قبلی خود تبدیل به یک ربات شده بودم، من نمی توانستم به این کفایت کنم که تبدیل به ربات شوم و این کمبود را حس می کردم، البته مثل من میلیون ها نفر دیگر نیز وجود دارد و این شروع مسیر ماست.
 

اولین کتابی که شما را جذب اسلام کرد چه کتابی بود؟
اولین کتابی که مرا با اسلام آشنا کرد کتاب جهان بینی اسلامی علامه طباطبایی بود که واقعا بر من تاثیر گذاشت.
 

با توجه به اینکه شما ایتالیایی هستید تا چه مقدار با شهید ادواردو (مهدی) آنیلی آشنا هستید؟
شاید تعجب کنید ولی من با شخصیت ادواردو آنیلی داخل ایران آشنا شدم و تا وقتی در ایتالیا بودم ایشان را نمی شناختم و کوچکترین اطلاعاتی از او و سرانجامش نشنیده بودم، فقط می دانستم خانواده آنیلی ها ثروتمندترین خانواده ایتالیا هستند و هرگز نمی دانستم ایشان مسلمان بوده اند چه برسد به اینکه شیعه باشد و این به این دلیل است که در ایتالیا سانسور شدید خبری وجود دارد مخصوصا در موضوع اسلام و تبلیغ اسلام. وقتی به ایران آمدم پس از چند مدت با ادواردو آشنا شدم و مظلومیت او بارها اشک مرا درآورد. او یک بزرگ مرد تاریخ بود که فدای اسلام شد.
 

چگونه با ادواردو آنیلی آشنا شدید؟
از طریق برخی دوستان که به خاطر ایتالیایی بودنم از من راجع ادواردو می پرسیدند و من اظهار بی اطلاعی می کردم، تا اینکه با انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی آشنا شدم که به جرأت می توانم بگویم فعال ترین گروهی که در ایران و در دنیا برای شناساندن این بزرگ مرد فعالیت می کند انجمن اسلامی ادواردو آنیلی است و صمیمانه از بچه های این انجمن تشکر می کنم، ادواردو جزء مظلوم ترین افرادی است که می شناسم چراکه او حتی در کشور خود نیز تحت شدیدترین سانسور رسانه ای قرار گرفت. از همه جوانان و فعالین فرهنگی می خواهم که نام و یاد ایشان را زنده کنند، راجع شخصیت او بنویسند و او را معرفی کنند.
 

با توجه به سانسوری که از اسلام در ایتالیا هست روند رشد اسلام در این کشور تا به حال در چه حد است؟ به نظر شما در آینده روند به چه نحو خواهد بود؟
علی رغم تبلیغات منفی بسیاری که در ایتالیا و اروپا می شود اسلام با سرعت بالایی در حال پیشرفت است و اسلام مثل یک چیز مُسری می باشد که خیلی سریع در حال گسترش است.
 

دیگر چه توصیه ای به ایرانیان دارید؟
(با لبخند) اول اینکه باید بگویم مردم ایران بسیار بد رانندگی می کنند! اگر اوباما ایران بیاید نباید از بمب ایران بترسد و باید از راننده های ایرانی بترسد!
دومین توصیه ای که می خواهم به جوانان بکنم این است که از انقلاب اسلامی که در کشورتان وجود دارد فاصله نگیرید چون باارزش ترین انقلاب در کشور شما اتفاق افتاده است و این نعمت بزرگی است که در اختیار شماست و باید قدر آن را بدانید، میلیون ها انسان در کشور من و کشورهای دیگر به امید تنفس در چنین حالتی هستند که حتی تصور وجود چنین سیستمی را هم ندارند. من واقعاً رنج می برم که گاهاً می بینم بعضی از جوانان می گویند اشتباه کردیم انقلاب کردیم، این سخن را با بغض می گویم. البته قبول دارم که برخی عکس العملها در کشورتان شما را زده کرده است و نباید کاری شود که جوانان به اشتباه از انقلاب دلخور شوند.

 

آیا تا به حال شده است که رفتارهای دیگران اذیت تان بکند و بخواهید از مسیری که آمده اید برگردید؟
نه اصلا، هرگز از اسلام آوردنم پشیمان نشدم چون الگوی من امام حسین (ع)، امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و تمام ائمه و انسان های بزرگی بودند که یک منبع عظیم اند و آنقدر نفوذ آنها در من بالا بوده است که هیچگاه فکر کوتاهی از این دین را ندارم، با اینکه گاها بسیار اذیت می شوم از بعضی دینداران.
 

منظورتان چیست؟
در ایتالیا مرا مسخره می کنند و گاهاً روسری از سرم می کشند و اذیت می کنند ولی در ایران هم بعضی ها مرا اذیت می کنند و می گویند چرا چادر سرت نمی کنی؟ می گویند این را بپوش و آن را نپوش؟ بد اخلاق اند و حتی به رنگ لباس آدم گیر می دهند، می گویند تو حجاب نداری، چرا اینطوری می پوشی؟ برو بپوش و بعد بیا پیش ما و اینگونه توهین می کنند به شخصیت بنده و این روح مرا آزار می دهد. هم ایتالیایی ها و هم ایرانی ها هرکدام باید رفتار خود را تصحیح کنند. من خیلی مشتاق به دانستن بیشتر از اسلام هستم ولی گاهاً که برای پرسیدن می روم این رفتار ها با من می شود، این در شأن تنها کشوری که اسلام حقیقی را در دل دارد نیست، اسلام دین جذب است نه دفع. و متاسفانه این برخوردها فقط در قبال زن ها صورت می گیرد، اینها اشتباه است، مرد و زن فرق ندارد و ایکاش مقداری هم به حجاب آقایان پرداخته می شد.
 

از چه زمانی توانستید حجاب را بپذیرید؟ چه مدت این پروسه زمان برد؟
وقتی من تصمیم گرفتم حجاب بپوشم بسیار برای من سخت بود چرا که از یک فرهنگ و پوسته دیگر که سالها با ان بودم بایستی خارج می شدم. من حدود 10سال طول کشید که حجاب را به این شکل پذیرفتم چون پوشیدن حجاب به این معنی بود که به اطرافیانم بگویم من با شما نیستم. اما جدایی از دلیل درونی و مباحث فرهنگی برای پذیرفتن حجاب، دلیل اصلی ام برای قبول حجاب دلیل سیاسی آن بود. من با سیستم کاپیتالیستی و ابزارگرایی و نگاه ابزاری مخالفم و برای نشان دادن به این مخالفت تصمیم گرفتم حجاب را انتخاب کنم تا در حد خودم مبارزه خود را با این نوع نگاه نشان دهم و حجاب بزرگترین وسیله برای مقابله با این سیستم پلید و نگاه ابزاری به زن است.
 

بزرگترین نعمتی که در اسلام و تشیع یافتید چه بود؟
اعتقاد داشتن به امام مهدی (ع) یعنی امید داشتن به آینده و این بزرگترین نعمتی است که شیعه از آن برخوردار است.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات مرتبط: خبر های معارفی ، ،
تاريخ : سه شنبه 25 تير 1392 ا 17:14 نويسنده : محمد صادق فاضلی ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.